Bella Adamova mezzosoprán

Mnohostranná mezzosopranistka Bella Adamova se ráda nachází na rozhraní žánrů. Středem jejího zájmu je písňová tvorba, její repertoár sahá od Belliniho přes německé Lieder a ruské romance až po George Crumba. V rozmezí jednoho měsíce v létě 2022 získala nejvyšší ohodnocení v kategorii oratorium prestižní pěvecké soutěže v  nizozemském ‘s-Hertogenbosch a druhé místo v kategorii písňových duí s pianistou Malte Schäferem na mezinárodní soutěži „Franz Schubert a soudobá hudba“ ve Štýrském Hradci.

bio

 "Ve vystoupení Belly Adamove jsme slyšeli velkou škálu barev, získala si naši plnou pozornost. Má velmi příjemný jevištní projev, díky němuž má publikum pocit, že "má vše bezpečně v rukách". Zaujal nás její sametový hrudní hlas a krásné legato."
Takto hodnotila porota projev Belly Adamove na 55. ročníku prestižní pěvecké soutěže v nizozemském ‘s-Hertogenbosch v červenci 2022, ze které si odvezla nejvyšší ohodnocení v kategorii oratorium.
Dalším čerstvým úspěchem Belly Adamove je zisk druhého místa (první nebylo uděleno) v kategorii písňových duí s pianistou Malte Schäferem na 11. ročníku mezinárodní soutěže „Franz Schubert a soudobá hudba“ ve Štýrském Hradci.

Mnohostranná mezzosopranistka Bella Adamova se často a ráda nachází na rozhraní žánrů, ostatně i její kořeny jsou zapuštěny do několika kultur. Narodila se v Grozném v Rusku, nicméně vyrostla v Praze, vysokoškolská studia a formující léta strávila v zahraničí.
Kromě zmíněných nejčerstvějších umístění je vítězkou Mezinárodní soutěže Roberta Schumanna (2021), laureátkou soutěže Emmy Destinnové v Londýně, kde získala cenu za českou píseň. Je držitelkou Ceny Nadace Bohuslava Martinů za nejlepší interpretaci díla Bohuslava Martinů v rámci Mezinárodní soutěže Antonína Dvořáka (2019).

Písňová tvorba mladou mezzosopranistku hluboce přitahuje. Její repertoár sahá od Belliniho přes německé Lieder a ruské romance až po dílo Bernharda Langa. Zpívá a improvizuje v duu s klavíristou Michaelem Geesem. Po vydání debutového alba Blooming (Challenge Records, 2019) chystají v roce 2023 další album s písněmi Pavla Haase, Gustava Mahlera, Modesta Musorgského, Benjamina Brittena a vlastními improvizacemi.

V sezóně 2022-23 Bellu Adamovou čeká vedle písňových recitálů
v Německu, Švýcarsku a České republice ztvárnění hlavní role v Saint-Saensově opeře Samson a Dalila, hostování u ŠKO Žilina v Pergolesiho Stabat Mater, nastudování a nahrávání autorského projektu nizozemské skladatelky Marion von Tilzer, jehož hlasový part je napsán pro ni a reflektuje silný příběh židovské ženy a matky.

Bella Adamova se pravidelně věnuje interpretaci soudobé hudby.
V rámci komorních ansámblů a jako sólistka improvizačně zkoumá možnosti akustického použití hlasu a často pracuje s textem. Byla sólistkou v premiéře basilejské verze Kagelova La trahison orale dirigované Jean Pierre Droutem, spolupracovala také
na interdisciplinární skladbě pod vedením skladatele Hannese Seidla na festivalu ZeitRäume.

Bella  absolvovala bakalářský titul na londýnské Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance a následné magisterské studium v Kolíně nad Rýnem. Improvizaci se věnovala na basilejské hudební akademii s Fredem Frithem a Alfredem Zimmerlinem. Během studia se Bella podílela na několika operních inscenacích, ztvárnila roli Hermie v Brittenově opeře Sen noci svatojánské a roli Celie v Haydnově La fedeltà premiata v Theater Aachen. V sezóně 2021-22 ztvárnila roli Třetí Žínky v inscenaci Rusalky v Theater Bielefeld.

Je absolventkou mistrovských kurzů Nadace Royaumont a Lied Basel, účastnila se master class např. s Anne Sofie von Otter, Christophem Prégardienem, Thomasem Hampsonem, Simonem Keenlysidem, Josefem Protschkou, Christianem Immlerem a Kateřinou Kněžíkovou.

info

Zastoupení celosvětově.
Životopis ke stažení.

fotogalerie

video

audio

kontakt

Martina Výrková
Agentura Makropulos
martina@makropulosmusic.cz 
 +420 739 372 309

Korespondenční adresa:
Lužická 18, Praha 2